|
|
Pamoka:
Penki mano
pojūčiai
Metodas:
WebQuest
Dalykas: Gamta ir žmogus
Amžiaus grupė: 5-6 klasių
mokinai
MOKYMO PROGRAMOS STANDARTAI
Užduotys
šioje veikloje sudarytos atsižvelgiant į nacionalinius
gamtos mokslų bendro-sios programos reikalavimus:
Mokinių pasiekimai |
Nuostatos |
Gebėjimai |
Žinios ir supratimas |
Veiklos sritis: 1. Gamtos
tyrimai |
Noriai ir saugiai tyrinėti artimiausią gamtinę
aplinką. |
1.1. Padedant
mokytojui susiplanuoti ir atlikti
stebėjimus ir bandymus.
Saugiai ir kūrybiškai
naudoti paprasčiausias mokyklines gamtos tyrimo
priemones, buityje naudojamus prietaisus ir
medžiagas. |
1.1.2. Padedant mokytojui pagal
aprašymą
atlikti paprastus stebėjimus
ir bandymus, rezultatus pateikti žodžiu ar
raštu.
|
1.3. Formuluoti
paprastas išvadas, palyginti savo ir draugų
gautus stebėjimų
ir bandymų
rezultatus. |
1.3.1. Pateikiant pavyzdžių paaiškinti, kas yra
tyrimų rezultatas ir kas yra išvada.
|
Veiklos sritis: 2. Organizmų
sandara ir funkcijos |
Atsispirti spaudimui vartoti alkoholį, rūkyti.
|
2.8. Paaiškinti, kaip žmogus jutimo organų ir
smegenų pagalba orientuojasi aplinkoje ir ją
pažįsta. Remiantis žiniomis apie smegenų
vaidmenį organizme, paaiškinti alkoholio
vartojimo keliamus pavojus. |
2.8.1. Naudojantis sąvokomis receptoriai,
nervai, galvos smegenys, paaiškinti, kaip
smegenys valdo viso organizmo veiklą.
|
Pastaba
Ši veikla yra suplanuota,
norint padėti 5-6 klasių mokiniams įgyti žinias ir
supratimą apie jų penkis pojūčius. Tyrinėjimas vyksta
grupėse, kuriose kiekvienas mokinys atlieka savo
vaidmenį tyrinėjant vieną iš pojūčių.
Patarimai
Prieš pradėdami darbą, atsispausdinkite knygos „Penki
mano Pojūčiai“ puslapių kopijas kiekvienai moksleivių
grupei arba pateikite elektroninį variantą (Power Point
formatų) ir vertinimo lentele.
Darbas
gali būti nuo dviejų iki penkių pamokų trukmės. Jeigu
atsiskaitymo knyga „Penki mano Pojūčiai“ bus visos
klasės mokinių darbas ir kiekviena grupė bus atsakinga
tiktai už puslapius, aprašančius jiems skirtą pojūtį,
darbas gali būti atliktas per 1-2 pamokas. Norint, kad
kiekviena grupė mokinių išnagrinėtų visus penkis
pojūčius ir pristatytu savo knygą „Penki mano Pojūčiai“,
reikėtų žymiai daugiau laiko - apie 5 pamokas –
kiekvienam pojūčiui po vieną pamoką. Planuojant darbo
trukmę, reikią atsiminti, kad atlikimo laikas priklauso
nuo mokinių skaičiaus klasėje, nuo vaikų amžiaus ir taip
pat nuo techninių galimybių, pvz., kompiuterių
skaičiaus, interneto darbo greičio ir t.t. Paskiriant
rolės grupėje, būtinai reikia atsižvelgti į mokinių
gebėjimus ir kompiuterinį raštingumą. Mokytojas esant
reikalui gali padėti silpnesniems vaikams naršyti
internete ir suformuluoti išvadas. Taip pat reikėtų
konsultuoti mokinius ir sudarinėjant knygą „Penki mano
pojūčiai“.
Darbą galite atlikti gamtos mokslų kabinete (kuriame yra
ne mažiau kaip 5 kompiuteriai) arba bet kuriame kitame
kabinete, turinčiame kompiuterius ir internetinį ryšį.
Testą
ir kryžiažodį „ Jutimo organai ir pojūčiai“ galima
spręsti tiesiogiai internetiniame puslapyje, o galima ir
atsispausdinus.
Knyga „Penki mano pojūčiai“ gali būti virtuali ir reali
– atspausdinta. Galite leisti mokiniams pasirinkti vieną
iš variantų pagal jų ir mokyklos galimybes.
Mokinių žinių, supratimo ir gebėjimų
vertinimas
Vardas,
pavardė
__________________________________________________ |
10-9 |
8-6 |
5-4 |
Rezultatas |
Žinios
apie pojūtį
|
Parodo bendrą
supratimą apie
kiekvieno
pojūčio
svarbumą.
Atskiria ir tinkamai vartoja sąvokas:
pojūtis, jutimo organai.
|
Turi pavienių žinių
apie
kiekvieno
pojūčio
svarbumą.
Atskiria ir kartais tinkamai vartoja
sąvokas: pojūtis, jutimo organai.
|
Žinios
apie
kiekvieno
pojūčio
svarbumą paviršutiniškos. Sąvokas:
pojūtis, jutimo organai, vartoja
netikslingai. |
|
Darbas grupėje – rolės
atlikimas |
Savarankiškai
geba atlikti jam paskirtą darbą.
|
Mokytojui
padedant atlieka jam paskirtą darbą. |
Savarankiškai
neatlieka jam paskirto darbo.
|
|
Dalyvavimas
diskusijose |
Analizuoja ir
taiko, diskutuoja, įrodo, apibendrina bei
nustato ryšius. |
Sieja žinias
į visumą, atrenka ir įvertina duomenis. |
Bando sieti
žinias į visumą, vertina pateiktą
informaciją. |
|
Testo ir
kryžiažodžio atlikimas |
Savarankiškai
geba atlikti pateiktas užduotis, tinkamai
taiko žinias. |
Savarankiškai
bei su kitų pagalba, geba atlikti pateiktas
užduotis, tinkamai taiko žinias. |
Mokytojui
padedant randa tinkamus atsakymus. |
|
Baigiamasis
darbas |
Savarankiškai pasirenka tinkamus informacijos šaltinius,
veiklą planuoja ir vertina. |
Mokytojui
padedant pasirenka tinkamus informacijos
šaltinius, bando planuoti ir vertinti
veiklą. |
Savarankiškai
nepasirenka tinkamų informacijos šaltinių,
dirba neplaningai. |
|
Pažymys
|
|
Pažymys yra visų penkių veiklos sričių rezultatų
vidurkis.
Paruoštukės
Norėdami parsisiųsti
testą „Jutimo organai ir pojūčiai“
atsispausdinimui,
spragtelėkite
čia
kryžiažodį „Jutimo organai ir pojūčiai“
atsispausdinimui,
spragtelėkite
čia
(P.S. norint atspausdinti
kryžiažodį su įrašytais atsakymais, spragtelėkite ant jo
pavadinimo. Pakartotinas pavadinimo spragtelėjimas
sugrąžina prie pradinio kryžiažodžio variantų – puslapis
su neišspręstu kryžiažodžiu.)
vertinimo lentelę
atsispausdinimui,
spragtelėkite
čia
knygos šabloną Power Point formatų, spragtelėkite
čia
knygos puslapių šabloną
Word formatų atsispausdinimui, spragtelėkite
čia
|
|
|