(c

 
 
 
 

)

 

Mokytojų puslapis

   

 

 

Pamoka: Penki mano pojūčiai

Metodas: WebQuest

Dalykas: Gamta ir žmogus

Amžiaus grupė: 5-6 klasių mokinai

   MOKYMO PROGRAMOS STANDARTAI

Užduotys šioje veikloje sudarytos atsižvelgiant į nacionalinius gamtos mokslų bendro-sios programos reikalavimus:

Mokinių pasiekimai

Nuostatos

Gebėjimai

Žinios ir supratimas

Veiklos sritis: 1. Gamtos tyrimai

Noriai ir sau­giai tyrinėti artimiausią gamtinę ap­linką.

1.1. Padedant mokytojui susiplanuoti ir atlikti ste­bėjimus ir bandymus. Saugiai ir kūrybiškai naudoti paprasčiausias mokyklines gamtos tyri­mo priemones, buityje naudojamus prietaisus ir medžiagas.

1.1.2. Padedant mokytojui pagal aprašymą atlikti paprastus stebėjimus ir bandymus, rezul­tatus pateikti žodžiu ar raštu.

 

1.3. Formuluoti paprastas išvadas, palyginti savo ir draugų gautus stebėjimų ir bandymų rezultatus.

1.3.1. Pateikiant pavyzdžių paaiškinti, kas yra tyrimų rezultatas ir kas yra išvada.

Veiklos sritis: 2. Organizmų sandara ir funkcijos

Atsispirti spaudimui vartoti alkoholį, rūkyti.

 

2.8. Paaiškinti, kaip žmogus jutimo organų ir smegenų pagalba orientuojasi aplinkoje ir ją pažįsta. Remiantis žiniomis apie smegenų vaidmenį organizme, paaiškinti alkoholio vartojimo keliamus pavojus.

2.8.1.  Naudojantis sąvokomis receptoriai, nervai, galvos smegenys, paaiškinti, kaip smegenys valdo viso organizmo veiklą.

 

 

  Pastaba

Ši veikla yra suplanuota, norint padėti 5-6 klasių mokiniams įgyti žinias ir supratimą apie jų penkis pojūčius. Tyrinėjimas vyksta grupėse, kuriose kiekvienas mokinys atlieka savo vaidmenį tyrinėjant vieną iš pojūčių.

Patarimai

     Prieš pradėdami darbą, atsispausdinkite knygos „Penki mano Pojūčiai“ puslapių kopijas  kiekvienai moksleivių grupei arba pateikite elektroninį variantą (Power Point formatų) ir vertinimo lentele.

      Darbas gali būti nuo dviejų iki penkių pamokų trukmės. Jeigu atsiskaitymo knyga „Penki mano Pojūčiai“ bus visos klasės mokinių darbas ir kiekviena grupė bus atsakinga tiktai už puslapius, aprašančius jiems skirtą pojūtį, darbas gali būti atliktas per 1-2 pamokas. Norint, kad kiekviena grupė mokinių išnagrinėtų visus penkis pojūčius ir pristatytu savo knygą „Penki mano Pojūčiai“, reikėtų žymiai daugiau laiko - apie 5 pamokas – kiekvienam pojūčiui po vieną pamoką. Planuojant darbo trukmę, reikią atsiminti, kad atlikimo laikas priklauso nuo mokinių skaičiaus klasėje, nuo vaikų amžiaus ir taip pat nuo techninių galimybių, pvz., kompiuterių skaičiaus, interneto darbo greičio ir t.t. Paskiriant rolės grupėje, būtinai reikia atsižvelgti į mokinių gebėjimus ir kompiuterinį raštingumą. Mokytojas esant reikalui gali padėti silpnesniems vaikams naršyti internete ir suformuluoti išvadas. Taip pat reikėtų konsultuoti mokinius ir sudarinėjant knygą „Penki mano pojūčiai“.

            Darbą galite atlikti gamtos mokslų kabinete (kuriame yra ne mažiau kaip 5 kompiuteriai) arba bet kuriame kitame kabinete, turinčiame kompiuterius ir internetinį ryšį.

          Testą ir kryžiažodį „ Jutimo organai ir pojūčiai“ galima spręsti tiesiogiai internetiniame puslapyje, o galima ir atsispausdinus.

        Knyga „Penki mano pojūčiai“ gali būti virtuali ir reali – atspausdinta. Galite leisti mokiniams pasirinkti vieną iš variantų pagal jų ir mokyklos galimybes.

           Mokinių žinių, supratimo ir gebėjimų vertinimas

Vardas, pavardė __________________________________________________


10-9


8-6


5-4

Rezultatas

 Žinios apie pojūtį

Parodo bendrą supratimą apie kiekvieno pojūčio  svarbumą. Atskiria ir tinkamai vartoja sąvokas: pojūtis, jutimo organai. 

 Turi pavienių žinių apie kiekvieno pojūčio  svarbumą. Atskiria ir kartais tinkamai vartoja sąvokas: pojūtis, jutimo organai. 

 Žinios apie kiekvieno pojūčio  svarbumą paviršutiniškos. Sąvokas: pojūtis, jutimo organai, vartoja netikslingai.

 

Darbas grupėje – rolės atlikimas

Savarankiškai geba atlikti jam paskirtą darbą.

Mokytojui padedant atlieka jam paskirtą darbą.

Savarankiškai neatlieka jam paskirto darbo.

 

Dalyvavimas diskusijose

Analizuoja ir taiko, diskutuoja, įrodo, apibendrina bei nustato ryšius.

Sieja žinias į visumą, atrenka ir įvertina duomenis.

Bando sieti žinias į visumą, vertina pateiktą informaciją.

 

Testo ir kryžiažodžio atlikimas

Savarankiškai geba atlikti pateiktas užduotis, tinkamai taiko žinias. Savarankiškai bei su kitų pagalba, geba atlikti pateiktas užduotis, tinkamai taiko žinias. Mokytojui padedant randa tinkamus atsakymus.  

Baigiamasis darbas

Savarankiškai pasirenka tinkamus informacijos šaltinius, veiklą planuoja ir vertina. Mokytojui padedant pasirenka tinkamus informacijos šaltinius, bando planuoti ir vertinti veiklą. Savarankiškai nepasirenka tinkamų informacijos šaltinių, dirba neplaningai.  

                                                       Pažymys      

 

Pažymys yra visų penkių veiklos sričių rezultatų vidurkis.

                                  Paruoštukės

 
Norėdami parsisiųsti

  testą „Jutimo organai ir pojūčiai“ atsispausdinimui, spragtelėkite čia

          kryžiažodį „Jutimo organai ir pojūčiai“ atsispausdinimui, spragtelėkite čia

         (P.S. norint atspausdinti kryžiažodį su įrašytais atsakymais, spragtelėkite ant jo pavadinimo. Pakartotinas pavadinimo spragtelėjimas sugrąžina prie pradinio kryžiažodžio variantų – puslapis su neišspręstu kryžiažodžiu.)

         vertinimo lentelę atsispausdinimui, spragtelėkite čia

         knygos šabloną Power Point formatų, spragtelėkite čia
               knygos puslapių šabloną Word formatų atsispausdinimui, spragtelėkite čia  
 

   

 

 

Mokinių puslapiai

Titulinis

Įžanga  

Užduotis

Procesas

Ištekliai

Įvertinimas
Išvada
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Copyright © 2007 Tatjana Radzevičienė